Änglamarken

Övergången mellan vinter och vår spenderade jag med att förlösa den C - uppsats som skulle bidra till min examen. Det va ett krystande, stönande och verkande. Jag var under en längre tid totalt isolerad i mitt hem. Den enda kontakt jag hade med omvärlden var via skype och Therese man som gav mig uppdateringar om vad som hänt ute i välden. Men så en kväll när det hela började närma sig sitt slut fick jag för mig att gå ut en sväng. Detta såg jag då och det tog mig med storm!
Jag har hört att när Hasse och Tage skrev manuset till filmen ”Äppelkriget” så kände de att filmen skulle ha ett ledmotiv så de ringde upp Evert som i Evert Taube och frågade han om han möjligtvis kunde hjälpa dem med det. Man kan väl anta att Evert då frågade vad filmen och således visan skulle handla om. Rimligtvis bör då Hasse och Tage dragit handlingen i filmen lite lätt för Evert. Evert kan ha hmmmat lite och sen frågat – Men killar vad skall jag kalla visan för då? Då svarade Hasse och Tage med de magiska orden – Du kan väl kalla den änglamark eller himlajorden om du vill. Och så föddes den. En av de absolut vackraste texter som skrivits. Tack Hasse! Tack Tage! Tack Evert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0