Känner mig en smula tveksam

Har varit ut och gått en lite promenad på stadens gator. Mkt trevligt, dock var det lite för varmt för promenad. Med betoning på för promenad för jag tänker inte bli en av dem som klagar på den underbara värmen.
I alla fall så gick jag förbi en av stadens många fri kyrkor. Varför finns det så många och vad skiljer dem åt? Är två frågor jag grunnat lite på...
I alla fall en av de kyrkorna jag gick förbi marknadsförde sig med följande text... GUD VET MER ÄN GOOGLE...
Hmmm Hur tänker dom då?
Jag kan lite spontant känna att denna kyrkan har haft lite fel aprosch när dom försöker konkurrera med Google. Först och främst är det väl inte kanske mängden information man främst är ute efter när man söker på Google även om den kan förekomma oändlig utan snabbheten och de konkreta svar som allt som oftast ges. Sen är ju Gud mer än måttligt abstrakt det är ju en smula svårt att veta vart man skall vända sig om man vill kommunicera sina frågor till henom. Om man istället skulle föredra ett skriftligt svar så känns det som om Bibeln har mycket att önska. Försök slå upp ordet gränssnitt eller mannen Philip Kotler i den boken. Sen kan jag oxå känna en viss tveksamhet inför sanningshalten i det gubben Gud har att erbjuda. Jag menar han har ett kid som skulle varit över 2000 år så vilket skulle innebära att Gud själv kanske börjar bli lite mossig, ja varför inte rent av senil.
Nja kära frikyrka jag känner nog att jag för enkelhetens skull föredrar att rikta mina frågor till Google.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, underbart. Håller mig dig till fullo om Guds tillkortakommanden.

2010-07-16 @ 13:10:17
URL: http://cicantrice.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0