Fjäll

Varför lär man sig aldrig.... Jag tror att det är för att vi har så korta somrar här i Sverige. Så man vill liksom pressa ut mesta möjliga chans till att få en fin bränna fort som bara den. Sagt och gjort... Ledig i fredags och lördags och högst upp på agendan framför jobbsök och städning (väl behövliga bägge två) stod pressning i solen. Och mkt riktigt gjorde jag så.
Jag har inte ärvt min mammas pigment. Hon blir Brun, väldigt brun om hon så vill. Nä jag har ärvt min pappas pigment han blir röd. Jätte röd. Man får liksom gå varligt fram använda solskydda, bygga från grunden och allt det där. Gör Katrin det NEJ! Hon tänker att hon skall ju inte ligga så länge (jo det skall hon visst det, tills det bränner och svider i skinnet)hon behöver väl inget solskydd (jo faktor 30). Helt plötsligt är den där stoppljusröda färgen helt förträngd trots att den gör sig påmind varje år för att jag just det inte lär mig.
Sagt och gjort visst pressade jag i solen som om det inte fanns någon morgondag både i fredags och i lördags. Och nu sitter jag här och flår och fjällar... Det bokstavligt talar singlar ner små äckliga hud flagor i min soffa. Kliar gör det oxå. Jag har kli i både panna och på rygg.  Jag ser ut som en fnasigt knäckebröd.
Tror jag skall se om jag har nån skrubb så jag kan skrubba bort den överflödiga och döda hud som nu pryder min kropp. See ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0