Eddie Meduza

E ju inne på ett spår här och har pratat en del om min aningens konstiga musiksmak. Och då är det väl kanske på sin plats att nämna Eddie Meduza, denna raggar legend.
Jag tycker att många av hans texter är jävligt kul...
Men framför allt är det nostalgi på högnivå... Så fort jag hör hanns förtjusande stämma så blir jag typ 15 år och sitter i baksättet på nån gammal volo 740 med tonade rutor och en jävla massa doft granar i backspegeln... Jag en nog full oxå för, för endast 50: blandar jag små klunkar av halvlitern HB med Fanta exotiskabär i min mun i en så kallad raggar grogg. Det är förbjudet enligt lag, upprättad av moder och fader och helvete va kul det e att bryta den där lagen. Bilen jag sitter i kan vara på väg till Stommens Loge och väl framme i Magra kommer jag nog hångla med nån  ung full pöjk... Lätt rökte jag ett paket under kvällen för gud va goa dom där cigaretterna va varenda än av dem. Och tur va väl det med tanke på annsträningen som genomgicks för att få dom i sina ägor.... För att inte glömma hur förbjudet det va...
Ja nu sitter man här tio år senare och ärligt talat när man tänker efter lite till så känns det ju ganska skönt att man inte behöver blanda goggen i munnen i en skumpig volvo 740 med ett avgasrör som en paj... Nä jag tror hellre jag lutar mig tillbaka i min sköna soffa tar ett glas vin i gott sällskap utan att behöva överrösta ett avgasrör...
Lät det som om jag är 100 år nu ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0