Vilken dag vilken underbar dag...

Å vilken underbar dag....
Inlede dan med att springa till bussen, jag hatar att springa om jag har något otymligt att bära och inte använder sport BH. Hinner i alla fall med bussen...Men det hade jag inget för. Busschauffören va ju tydligen både frusen och sinnessjuk då han hade säkert 30 grader varmt i bussen och körde som en idiot.

Jag e inte den som blir åksjuk men när jag klev av bussen på staplande steg var hela Borås upp och ner och jag kände för att kräkas. Tilläggas skall oxå att kvinnan bakom mig stank av frityr olja vilken inte gjorde min transport upplevesle trevligare. När jag gått den relativt korta sträckan från busstorget till Harrys var jag tvungen att stanna och hålla mig i ett elskåp och för första gången i mitt liv trodde jag att jag skulle svimma. Det stod två Engelsk språkiga herrar en bit bort och jag räknade ut att det va dom som skulle komma till min undsättning. I mitt huvud gick maskineriet för fullt. Hur skall jag få dem att förstå att det skall ringa P-U-R-S-S-K-A på engelska.   - Pleas call my friend Pursska... Sen kom jag fram till att det va nog bättre om jag skulle liggandes på Borås gator be dem ringa mamma.... Men sen va ju problemet det att hur skulle dom hitta min mobil när jag inte själv hittar den i min julsäck till väska. Bättre att ta två djupa andetag och på skakiga ben gå vidare. 

Yrsel och kräkkänslan släppte en smula och jag lyckades ta mig fram till föreläsningssalen. Där jag möttes av följande meddelande. Dagens föreläsning inställd Ann är sjuk. 

Helvete bara 4 timmar kvar till nästa lektion....Fan heller den skiter vi nu åker jag hem. Så efter att ha suttit med huvudet mellan bena en stund för att mota den yrsel och kräkkänsla som va kvar ringt en del viktiga samtal begav jag mig åter tillbax till bussen.

Tre saker som var bra hemresan

Thomas Järvheden med vän klev på bussen och jag kunde aktivt ägna mig åt lite kvalitativ tjuvlyssning.
Fick reda på att Stepheny Mayer skriver på en uppföljare till twigliht sagan sett ur Edwards perspektiv.
Busschauffören såg ut som budda och körde som buddha dvs en gud.

Ord och meningar jag snappade upp från herr Järvhedens konversation
Socialt avvikande (kan ha varit mig han mena va ju inte på mitt bästa humör)
Revisor
Jag vet inte vad en revisor kostar

Hans vän sa vid ett tillfälle: 
Hon är egentligen rätt söt...

Tyckte men hoppas inte Järvheden svara
Ja med kläderna på...

Nu skall jag gå och svettas på ett härligt pass med pensionärerna


Kommentarer
Postat av: Jennifer T

Haha! Järvheden? Är han Boråsare? :P

2009-11-16 @ 17:40:35
URL: http://www.garaget.org/firejennifer
Postat av: Anonym

Nä jag tror han e Stockholmare....Kanske hade något gig nån stans i krokarna

2009-11-16 @ 17:45:03
Postat av: Hanna

Vilken dag! Hoppas denna blir bättre :) Vi ses ju om en stund allihop..

2009-11-17 @ 13:50:45
Postat av: Börje G

puss BG

2009-11-18 @ 17:33:47
Postat av: Jessika

Åh, jag blir smickrad att du tänkte på mig som potensiell räddare i nöden! =)

2009-11-21 @ 19:52:49
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Hanna

Hallååå!! Nu har ja hoppat in här massa gånger, men förgäves :/

2009-12-10 @ 23:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0