The Seans

Igår va det dags för mitt livs första seans. Pursskas pappa hade någon bekants bekant som utförde dessa andliga sammanstråliningar. Klockan 18.10 kom Prusska och hämta mig och Anil hemma hos mig och väl på plats på Salong Harmoni mötte vi även upp Fidde. Vi fyra inklusive Pursskas pappa fick sitta längst bak på en massage bänk då salong var knöfull. Uppskattningsvis skulle jag vilja hävda att vi va runt 20 allt som allt.

Inledningvis fick vi lite instuktioner om hur det skulle gå till. Seans damen sa bland annat att vi bara skulle svara jag förstår eller jag förstår inte (självklart för mig men tydligen inte för alla, givetvis kan man ju inte väva ut i berättelser som anden) sen sa hon även att ibland kommer det som något som hon ser eller något hon hör men oftas som tankar. Och så började hon...

Inledningsvis beskrev hon en dam med cendréfärgat hår lite längre en det vanliga osv. Hon matade på med beskrivningar ett tag tills det va någon som förstod när hon sedan hade accepterat anden så kom då seans damen med andens budskap som i detta fall var att kvinna skulle satsa på att starta företag för att hon var så driftig typ.
Sen tackade seansdamen anden och hon gick vidare.

Nästa ande hon beskrev kom inte bestämt han var lång hade cendré färgat hår och seansdamen beskrev honom som i 50 års åldern och väldigt stilig. Hon peka bestämt ner mot oss men främst på Anil och Pursska och sa att det va dit han ville. De skakade på huvdet och kände sig inte berörda. Hon gick vidare mend att beskriva mannen som bestäm, som en som gestekulerar mycket med händerna när han pratar hon trodde även han kunde va någon form av ingengör eller liknade för han visade henne byggnader som hon fick uppfattning att han hade byggt. Hon frågade igen om det va någon som förstod detta och alla skakade på huvudet. Hon gick vidare med att säga att han kan ha haft något med tåg att göra....
Det sög tag i hela min kropp och jag bokstavligen pep fram - Jag förstår. (FARFAR!)
Hon frågade om jag nöjde mig med information eller ville veta mer innan jag tog i mot budkapet jag ville ju gärna veta mer så hon gick vidare med att berätta han var väldigt familjär och gillade att umgås med familjen. Sen kom budskapet som var att han tyckte att det va jätte bra att jag utbildade mig, seansdamen tryckte verkligen på detta och sa det flera gånger, så farfar måste verkligen tycka att det e viktigt. Sen sa farfar också att jag ska omge mig med djur då jag tycker om dem och har bra hand med djur. Sen tackade vi farfar och seans damen gick vidare...
Detta va en otroligt häftig känsla.

Från det att seansdamen sa att det kunde handla om tåg verkligen det sög i magen och pirrade i kroppen på ett sätt jag aldrig tidigare har upplevt. Mycket coolt.

Min Farfar Lars "Lasse" Svensson föddes 1909 och skulle i år varit 100 år. Han dog 1969 i diabetes (min romantisering säger att han dog av längtan till Farmor som dog året innan). Farfar jobbade som stins på Gräfsnäs järnvägstation där han och Farmor Birgit även bodde med sina tre barn. Minstingen min pappa Lennart "Mellan" Storasyter Anna-Maria "Nanna" och Storebror Lars-Olof "Olle" . Som ni förstår har jag aldrig träffat varken Farfar eller Farmor men det jag hade fått beskrivet stämmer väl inte på den beskrivning som gavs igår.

...Och det känns skönt att Farfar och Farmor sitter på ett moln i himmlen och vakar över mig 



Bilden kommer från: http://hatchepzut.com/wp-content/uploads/2009/07/1168267_crystal_balls.jpg


Kommentarer
Postat av: Nenne

Så vad händer? Vad blir det för djur?

2009-11-10 @ 17:57:53
Postat av: Katrin

Hej Nenne kul att du läser min blogg!!!!

Jadu skall villigt erkänna att jag skarpt övervägt detta med djur sen igår men vet inte om jag vill axla ansvaret men i så fall blir det en katt vid namn Arne...

2009-11-10 @ 18:15:40
Postat av: Hanna

Ja tror ja e lite rädd för seanser, men de e verklien intressant och ja tror på "andevärlden".

2009-11-11 @ 00:20:45
Postat av: Spetzen

Coolt Katten! :) Om du blir sugen på en Arne-katt så kan jag fixa en på ett katthem där jag hämtade min lilla Pepsi världens coolaste snällaste katt, han ska dock bli kompis med alla vilket kanske inte alltid uppskattas av grannskapets stor-orange katt Kurre, men men Tycker du ska ha en pisse-misse.

2009-11-11 @ 00:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0