En samtida diskurs - Nyheter och tankar kring dem

Mitt nya favorit ord e diskurs. Introduserats av min ralativt nya föreläsare Eva som jag tycker e skit cool. Diskurs är enligt Wikipedia - skriven eller talad kommunikation eller debatt" eller "en formell diskussion.

jag skall nu skapa en diskurs kring ämnet nyheter... För att det skall bli en diskusrs behöver jag era åsikter....

Vi börjar med

NOVEMBER
Det är nästa en nyhet att vi nu har gått in i månaden Novmber. Och jag måste bara ställa mig frågan; Vad är detta för jävla skit månad. Bortsett från att Simon mitt oerhört interligenta och softisikerade brorsbarn föddas igår för sex år sedan finns det väl egentligen inget positivt med denna månad. Den e bara en tragisk övergångsrit till juliga december. Som Alingsåsbo är det oxå ett tragiskt uppvaknade till karghet. September, övergång från sommar till höst man minns ljuva sommardagar och längtar till vackra höstdagar. Oktober kommer i all sin skimrande glans tackvare ljusen i alingsås och stadens gator fylls med folk. Sen en bitter novemberdag vaknar man upp staden ligger öde som det mest bortglömda ödetorp, löven har fallit och allt är grått. Konstatera idag att November står för de fulaste färgerna i den pallet  gud gav oss.
I November bör man vara nyförälskad och ha en trevlig pojk. Det kanske vore något regeringen kan erbjuda singelkvinnor ett paket med en viril ung man en öppen brasa och en fårskinsfäll. Annars ser jag absolut ingen mening med denna månad. Kan ju lika gärna lägga mig ner och dö för att lagom vakna upp till advent istället


Det finns ju inget roligt med denna bild....November från mitt fönster


ZLATAN
Stackars lilla Zlatan skall han hoppa av nu igen. Varför då? Antingen e detta bara ett PR trick för att få lite mer uppmärksamhet som om det inte räker med att han tog hem storslam  i går på fotbollsgalan (gjorde han det? hmm). Eller så e det så att vi i lilla landet lagom - jante Sverige en gång för alla skrämt bort vår största forbollsstjärna. Det e så sorgligt att vi inte kan ge denna mannen mer kred... Varför kan vi inte uppskatta honom för den talang och entertainer han e?

KREATIVITET

En man på konstfack har tagit hud från sitt egna arsle för att odla och sedan avbilda sitt eget ansikte med...Jag vill inte nödvändigt vis göra detta men jag önskar jag kunde vara lite mer kreativ komma med lite galna skapande idér. Hur kommer man ens på en sån här idé?

TANT STRUL
En nyhet i min egna lilla värld e att jag har blivit helt frälst i låten Dunkar Varmt med Tant strul....Så jävla bra. Bless you spotify. Skulle egentligen villja ha ett klipp här med både låten och herr Kinnaman men ni får nöja er med en länk och att den finns på facebook...
http://www.youtube.com/watch?v=Kqu0mZ1Jb_k

over and out


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det finns mycket att fundera över, hur kommer du på allt egentligen. Ja fryser mest å ska ut me hunden!

2009-11-11 @ 00:19:35
Postat av: Katrin

jadu hanna vet inte alls hur jag kommer på saker just för tillfället kom jag inte på något att blogga om vilket e tråkigt vill ju inte tappa mitt bloggflyt som inbefunnit sig de senaste dagarna...

2009-11-11 @ 18:45:30
URL: http://kuttrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0