En grav generalisering av min uppväxt - kläder

Inspirerad av Filip och Fredrik efter återigen ha läst deras lysande och underhållande bok ”Två nötcreme och en moviebox” tänkte jag nu göra en egen gravt generaliserande beskrivning av min uppväxt och jag hade tänkte att börja med det intressanta och pikanta kapitlet kläder. Tillskillnad från F&F’s pikétröjor av märket lacoste i början på 90-talet hade vi flickor i slutet av 90-talet andra klädes attribut som var ett MÅSTE.

JAZZBYXAN: Detta tämligen vidriga plagg i ren och skär plast inhandlades med fördel på JC av märket Marwin. Byxan var en tajt i historia som under en tid på högstadiet var ett måste. Fanns i guds alla olika färger men hade du inte minst ett par svarta var du jävligt ute. Denna byxa satte också normen för vad som skulle finnas undertill och då kommer vi direkt in på stringtrosan.

STRINGTROSAN: Det var lag på att ha stringtrosa, du kunde möjligtvis bli ursäktat om du hade mens och av den anledningen behövde ett rejälare don innanför byxan. Med då skulle du också inom en snar framtid bli ifrågasatt, varför du använde blöja och inte tampong? Det stod klart att fan skulle komma och ta dig om du använde ett par vanliga taitrosor under Jazzbyxan för då syntes nämligen troskanterna. Ett annat helgerån som förekom (dock sällsynt) var vanliga taitrosor med motiv (snobben alternativt nalle phu) under ett par ljusa jazzbyxor så att motiven syntes igenom, bar du detta, skulle du ha fullkomligt klart för dig att du var så jävla ute och att folk hade all rätt i världen att peka på dig i samband med rått fnitter. Idag måste jag säga att jag stävar stark efter att dölja allt vad underkläder heter men på högstadiet rådde en annan mentalitet. Det gjorde ABSOLUT ingen om troskanten stack upp eller BH banden syntes, det hörde liksom till. Detta kan ju ha med faktumet att man var så fruktansvärt stålt över man begåvats med bröst och var i behov av BH att man gärna visa det lite extra tydligt om det skulle va så att någon gick förbi och missade det. I dagens läge är det ju tvärtom när man vi min (höga) ålder tycker att saker och ting blir allt mer hängande i sann Newton anda skulle jag med glädje vilja stolsera med att jag inte behövde BH om det bara gick.

Tänkte göra detta till en följetång så imorn kommer regler kring användandet av BHN


Kommentarer
Postat av: Jessika

Hahahahaaaa! Tacka fan för att jag e berikad med dig i mitt liv! =)

2009-11-02 @ 19:19:37
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0