Det e skönt att kunna hjälpa lite

Anil ringde precis i strålande panik. Det visade sig att hon skall inom sinom tid få sitt badrum renoverat. Alingsås har redan anställt byggnadsarbetare och de har dragit in med buller och bång kring Anils bostad. Hon hade med stor nyfiken följ bestyren från sitt fönster och balkong lite förundrandes va de skulle ha alla baracker och byschor till. Anil hade fått en bibba information om restaureringen nyfiken som hon va gick hon grunligt igenom alla information hon mottagit och därav det något panik fyllda samtalet till mig...

Katrin a-såshem anser att jag skall kissa, bajsa och duscha i en barack. Jag kommer får skaffa en potta

(Nu kanske inte Anil uttryckte sig precis så här, men summan av kardemumman va detta i alla fall)

Jag (onskefull som jag e, förlåt Anil) kände att jag måste gottat mig lite i detta och målat upp ett scenario för Anil där hon springer ner med en liten necesesär på morgonkvisten i ett par badtofflor. Eller när hon ger sig ut på loppis i jakt på den rätta pottan att ställa under sängen.

Efter detta kände jag ett behov av att lugna Anil som nästan börjat hyperventilera att jag utefter egen erfarenhet (då de renoverade moders badrum) vet att man max är utan toa en eftermiddag/kväll....Och så fick Anil tillbaka luften. Som sagt det en skönt att kunna hjälpa lite


Kommentarer
Postat av: Börje G

Du e söt. Söt potta har du hittat också sötnos. Hälsningar BG

2009-11-13 @ 16:40:59
Postat av: Hanna

Bra att du fick lugnat henne. Men fy vilken panik.

2009-11-14 @ 18:03:20
Postat av: Börje

Nu var det längesedan man hörde något ifrån dig. Skriv gärna en rad eller två då blir jag glad det vet du lilla pumpan. Kyss BG

2009-11-14 @ 18:46:20
Postat av: Elise

Inte för att skrämma din vän. Men jag vet byggnadarbetare som höll på ett halvår vilket gjorde att man fick använda barackerna skapligt länge. Men vi hoppas att dessa är snabba.

2009-11-22 @ 12:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0