Jag måste bara få hjälpa lite

Det har för mig länge varit känt för mig att män har lite svårigheter med skor. Man efter man har kommit och gått i mitt liv som absolut inte hat någon koll alls. Ni har helt enkelt lite problem med att få till det på den fronten. Har nyligen kommit hem från en helt okej dejt men som inte kommer leda till mer detta beror kanske inte till 100% på skorna men det har en liten del i det.

Inledningsvis vill jag bara fråga: Varför måste ni knyta så hårt? Är ni rädda för att tappa skon

Följaktning kommer jag nu i denna blogg ge tips och råd i en lättförstålig punkt form på saker som bör undvikas (eller rättare inte bör utan saker som är strängeligen förbjudna)

- Vid användat av en capribyxa så här års är det inte okej att ha tubsockor uppdragna på vaden. Skall man ha en sportsko skall det va strumlöst i den. Tycker man det är obehagligt (vilket kan vara förståligt) är en sandal eller flipflop att föredra.

- Väljer man en sandal är det absolut förbjudet att använda sig av stumpor oavsett sort. Där av kan det vara nyttigt med en flipflop för att vänja sig av med dett sjukliga beteende. Försök inte ens ta på sockor och sen flipflop. DET GÅR INTE...

- Snekers eller jympa skor behöver inte åtknytas för kung och fosterland det finns ingen prestige i att ha halvmeter långa   bonnieears. Skor kan med fördel knytas bakom tunga för allt helt dölja bonnieears och eventuella rosetetter.

- Tubsockor bör endast användas när det inte finns någon risk för dem att synas... Annars bör man använda en något tunnare finsocka.

Här kommer ett par exempel på skor som är big NO NO's



Man bör vara försiktig med en sådan heltäckande svart sko. I kobination med ett par urtvättade svara tubsockor kan detta bli riktigt motbjudande.


Detta är en så kallad skatesko mkt populär i min ungdom. Kan funka med rätt stil. Men ha i åtanke att om du skall införskaffa ett par sådana bör du även ha en skatebord i näven. Här kan vi tydligt se motsatsen till en för hårt åtnknyten sko. Resultat blir således en utflutten klomp som pryder foten. En balans måste hittas....



Med risk för att bli sveriges mest hatade så är inte foppa toffeln okej om du inte jobbar på sjukhus. Dom är speciellt inte okej med ett armymönster på.

Men nu till vad du istället kan och bör sätta på fötterna som man


En klassisk adidas sko funkar till de flesta vardagskläderna



Flipflop en underbart bra sommarsko....Brunafötter får man oxå men se upp för ränder.



Ytterligare en klassiker. Den härliga conversen. Bör kanske inte köpas av en fullkomlig nybörjare då det gäller att kunna matcha garderoben i övrigt. Men ger ni er i lag med denna modell se till att det är en äkta convers.

Så jag hoppas att jag nu skall ha kunnat hjälpa nån stackars förrvirrad man.

over and out



Kommentarer
Postat av: emma

Ehm, inte för att vara sån nu va, men jag tar på mig vilka skor som helst men absolut inga flipflop, gå där med ett snöre mellan tårna, de kan kvitta =)

2009-07-16 @ 11:32:57
URL: http://wft.blogg.se/
Postat av: Jessika

hahahahaha!! tummen upp för katrins bloggande. =) min son har faktiskt ett par army-foppa som hans jaktskadade fader inhandlat. tycker de kan funka på små barn... å inom statoil e det med ok med foppa, du borde prova, skönare sko får man leta efter. å vi vet väl alla att komfort går före utseende? ;-)

2009-07-16 @ 13:36:13
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0