Kuttran aka McGyver fixar allt med nagelsax

Nu hände det igen. Det som inte får hända när man lever i ett renoverings obejkt. Sen i höstas, tidigt i höstas, har jag levt utan fasta dörrhandtag på mina dörrar. Anledningen till detta är simpel, dom gamla dörrhandtagen är helt enkelt fula och jag har varit på jakt efter nya fina i över ett halvår. Dörrhandtagen har dock varit det där projektet som fallit i glömska. Ja jag ska ta tag i mina dörrhandag. Plugga, spackla, måla och monter ditt nya fina hantag. Människor som kommer hem till mig tittar på mina handtag med suspekt min och tycker dom e obehagliga. Det är bara för att dom inte lärt sig tekniken. Man får tillexempel inte handtaget i handen om man vinklar det neråt samtidigt som man öppnar dörrarna. Samt har man bara ett handtag på insidan av dörren så behöver man inget lås får då går det nämligen inte att öppna från utsidan så vitt man inte hämtar ett annat. Men idag bet min lathet mig i röven för andra gången. I höstas nån gång blev det således en miss i min lilla geniala plan av någon anledning fans det helt plötsligt inget handtag på insidan av min sovrums dörr och ve och fasa dörren va stängd. Mobilen och min telefon låg givetvis någon annan stans i lägenheten. Men som tur va hade jag min data i sovrumet. Och som tur va kan man även sms från mitt bredband så mamma fick sätta sig i bilen och åka hit mer eller mindre mitt i natten och släppa ut mig. Jag va inlåst i närmare en timme för jag försökte med näbbar och klor att komma ut den gången utan resultat. Det va lönlöst. Sen den dagen har varit väldigt noga med att först och främst aldrig stänga dörrarna helt om jag är själv. Samt att alltid ha ett handtag på insidan.

Men efter mina underbara brorsbarn tyckt att de var roligt att placera om mina handtag har det sen  helgen rådit anarki i handtagsvärlden och såled blev jag nu instängd i ca 15 min.
Jag skulle ju bara duscha tvaga mig ren och inte ville jag att det skulle dra från hallen så jag stängde dörren. Duscha torka mig och så, så skulle jag gå ut. Men - Va inget handtag? Och dörren e helt stängd, fan oxå. Panik jag kommer inte komma ut och vem kommer sakna mig ingen, inte förens lördag kväll när jag skall jobba kl 4.  Mer än 48 timmar utan mat och rena kläder. Tur va ju i alla fall att jag hade fri tillgång till att kissa och bajsa samt vatten i mängder. Så e det det jag skall göra i 48 timmar kissa, bajsa och dricka vatten. Nä vad skulle McGyver gjort han skulle ju inte gett upp i alla fall så vad har jag för verktyg. Puder borste, rouge borste, tandborste. Fitta inget funkar skall jag börja ropa på hjälp. - Nä det e pinsamt (så jävla svenskt) Nä jag måste ju ha några fler verktyg, pincett, ögonfransbörjare avlopps propp. Satan om jag baknar lite lätt på dörren det kanske går. Nähä mer vertyg tandborsten igen, vänta nagelssax i tång modell. Fan inte det heller jo men vi gör ett försök till, åt det hållet då och ja sweet freedom. I BEEN LOOKIN FOR FREEDOM...SINCE I WAS LOOCKED IN MY OWN BATHROOM. 



Kommentarer
Postat av: Jessika

Hahahaha!! Jag hade faktiskt saknat dig ikväll redan!

2009-04-09 @ 18:29:12
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0