Efraim flyttade ut men in kom Herbert

Ja som sagt har vi ju redan konstatertat att jag är väldens mest sämsta bloggare så jag behöver väl inte kommentera min frånvaro.

Angåenede Efraim min elaka hus tomte kan jag säga att han aldrig någon sin exiterat. I själva verket blev jag dement och glömde hela rasket i affärn plus ett paket ägg som jag inte ens reflekterat över.

Men nu har jag fått nytt sälskap i min lägenhet. Han heter Herbert och är inte min vän. Herbert är mycket gammal och mkt fet av arten spyfluga. Åldern och fettman har tagit ut sin rätt och gör att Herbert är mycket slö men ack så ettrig. Herbert har tre favorit ställen.

1, Cirkulerandes över min mat i köket, gärna vid tillagnings tid.
2, En cm övanför mitt ansikte när jag skall sova
3, Cirkulerandes i mina lampor på full gas vilket gör att Herbert låter oehört mycket.

Tro nu inte att jag inte försökt att avliva Herbert. Angrep odågan med en hushålls rulle häromdan. Men trotts Herberts fetma och slöhet så lyckades han överlista mig genom att gömma sig bakom elementet.
Då insåg jag att det är bättre att låta Herbert själv dö. Så fram tills den dan kommer har jag bestämmt mig att gilla läget. Så nu är det jag och Herbert som huserar på  Jungmansgatan, Alingsås, Sweden.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0