Jävla diktafon helvete

God kväll kära medborgare!

Dagen har spenderats runt om i landets västra del på jakt efter en diktafon som behövs vid intervjuerna för mitt examensarbete. Jag begav mig ut 10.30 betade av Elgiganten, MX och Audio video här i stan. Utan några större framgångar. Ja om man bortser från den härliga lilla apparat som erbjöds av den trevliga mannen på MX. Problematiken kring denna diktafon var priset på den något saftiga summan av 1990 svenska kronor.

Phu tänkte jag och satte mig i bilen för att ta mig fram till borås på den något slingriga och kräk framkallande väg. Väl framme sökte jag först på onoff, Elgiganten och ÖB utan reslutat. Drog vidare till Net on Net och kom fram efter ett antal felaktiga svängar.  Väl på NetonNet uppstod disskutionen om hurvida jag verkligen jag skall ha en diktafon eller inte kanske bara en adapter som fångar upp ljudet från telefonsamtalet (skall göra telefonintervjuer). Vilken bra idé tänkte jag och fråga om man kunde koppla den till datan istället för diktafonen. Men nej!  Tillbaka till diktafon jakt igen. Den billigaste Net on Net kunde erbjuda låg på 599 svenska riksdaler, fattig som en kyrkråtta drog jag vidare till Siba istället för att kolla va de hade att erbjuda. Men när jag skulle kliva in där ramlade jag över Teknik Magasinet. Hoppar in i denna trevliga affär (hade jag varit man hade jag viljat jobba där) och hör och häpna de kan erbjuda mig en liten manik som man kopplar på telefonen till datan och spela in samtalet för bara 149 kronor.  TAGET ropade jag högt och begav mig hem med min ny apparat . Väl hemma provade jag den lilla grejen och tur va väl det för den sög...Bara massa brus. Med mid tidspressade schema tänkte jag att det e lika bra att få det avklarat. Denna gång styrde jag kosan mot Trollhättan. Stannade på både Järnia och Bjärke video utan lycka.

Här kommer ett litet sido spår.
När jag passerat Sollebrunn och Parkliden ser jag en man komma springande i vägkanten.  Det var min stora kärlek. Love el Grande. Mannen som i många år va mannen med stort M. Jag kände att det högg till lite i hjärtat och för några minuter var jag den där hopplöst förälskade och trånande tonåringen och fan va kul det va att vara kär. Nu varade det ju bara i några minuter ca 20 ( sen va jag framme i thn och ställde in hjärnan på diktafon igen.) men det va såååå trevligt.

Ja väl framme i thn lämnade jag tillbax min lilla manik på Teknik Magasinet. Sen gick jag till Siba och lyckades tillslut köpa en diktafon.
Väl hemma sög den med och idag har jag spänderat 6 timmar och 45 min på att hitta en diktafon. Slutsats mobil telefonen funkar bäst.

Men jag blev lite kär i alla fall.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0