Äckel Peckel festivalen

Japp då va det över mongolid festivalen.  Nu kan man slappna av något så när i ca ett halv år innan skiten börjar igen.Det är väl ingen som kan ha undgått att skiten nåde sin kulm i lördags då det va de grande final. Som tur va jobbade jag så jag missade typ första 40 minuterna och kom in när france skulle sjunga sitt bidrag ( nr 19) som förövrig är en sång som jag anser skulle ha vunnit den e grym och hör egentligen inte hemme i mongolidfestivalen. Egentligen tycker jag inte om att kalla det för mongolidfestivalen då jag anser att det är ett hån mot alla mongolider.

I alla fall så vann ju då Ryssland vilket aboslut inte gör mig något då jag finner ett nöje i att  vi inte vinner. Sen skall jag i ärlighetens namn säga att jag kom inte ihåg va dom sjöng. Det är helt svart. Varför? Jo för det va en liten ryss som hade hyrts in som skulle åka skridskor runt de två andra ryssarna varav en spela fiol och en sjöng. Varför??????? Sånt här gör ju så jävla ont det smärta och strämar och jag mår illa. Hade man fråga Filip och Fredrik hade säkert de sett någon form av humor i detta men här gör det bara ont då deras avsikter va helt och fult seriösa. Och jag kan inte bara sitta här och tänka att folk runt om i Europa tyckte att detta var ett smart drag av Ryssland. - Oh såg ni ESC gud va duktig han va den där skridskåkaren som åket om kring på en plastbit och gjorde piruetter.

Jag har istället utvecklat en annan teori om varför just Ryssland vann. Jag hoppas och tror att det var så att folk runt i europa satt och grunade på den lille skridskoprinsessans frisyr. Vad är det som hänt upp på hans huvud? Vem har skapat detta konstverk som verkar komma direkt från 80-talet ? Det är inte en hockyfrisör och det är ingen pottfriss vad är det? Därför ringde folk som tokiga in och röstade på just Ryssland för att varge gång de utdelades en 12 poängare till just skridskoprinsessan kunna ta sig en till titt på den absolut makalösa lilla frisyr han bar. Låter det som en rimlig förklaring? Om så inte är fallet utan att folk faktiskt tyckte att Rysslands så totalt överarbetade bidrag var bra med skiridskodrottningen i centrum så är det ju heller inte konstigt att det finns ond bråd död, svält och krig här i världen. 

En anna sak som är jävligt rolig med ESC är att det fans ett par svenskar som skrivit en låt, skickat in till de svenska utagningarna blivit ratad av Björkman & CO men accepteras av Lativa, vunnit Lativias uttagningar och sedan bräcker Perelli i ESC. UNDERBART. Kan vi inte se detta som ett tecken och lägga ner skiten.


Ikväll blir det underhållningen av klass då jag live för första gången skall se Sveriges landslag  ta sig an Slovenien på Ullevi. Läääängar

Over and Out


Kommentarer
Postat av: Jenny

Klockren! Tycker också att Tellier skulle vunnit, älskade heliumballongen.

2008-05-26 @ 10:28:51
URL: http://wasteofspace.blogg.se
Postat av: Jessika!!

Haha!!

2008-05-26 @ 16:32:46
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Elise

Hallå där min kära klasskamrat. Jag håller med dig om mycket av det du skriver. vi i Sverige tippar alltid att vi ska komma topp fem...om inte till och med topp tre. Vad jag dock undrar när du skriver om skridskoråkaren är om du vet att han är väldsmästrae i konståkning. Han är helt galet grym och verkar ha en god dos med humor. Jag kan dock hålla med om att både hand frissa och näsa är något utöver det vanliga. Klicka det vidare på denna länken så du få se en rolig grej som världens bästa konståkare, Evgeni Viktorovich Plushenko, gör...Erkänn, det är lite roligt!
http://www.youtube.com/watch?v=YYgDa1gFOPA

2008-05-27 @ 16:31:51
URL: http://elise1982.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0