Vishet är jävligt överskattat.


Det började i lördags. Jag kände mig allmänt hängig och trött. Söndagen kom och det blev bara värre. Och i måndags var förkylningen ett faktum. Som vanligt inleds mina förkylningar allt med att min någon av mina 4 visdomständer får ett växtryck. Det kliar och ömmar kring tanden som kommer nästäppa och något som känns som en onaturlig produktion av slem. Varva detta med svettningar och orkeslöshet samt en gnutta feber så har du en vanlig förkylning för mig. Men denna gång var det annorlunda. Det bröt inte riktigt ut och allt som veckan gick fick jag bara mer ont i min lilla äckliga visdomstand. Imorse fick jag således nog och ringde folktandvården. Via dem har en försäkring "frisktandvården" så för 45 kronor i månaden får jag sedan fria tandvård när jag väl besöker dem var 18:e månad.  Men nu krisade ju lite så som sagt så ringde jag dem. Å det var så himla trevliga. Tydligen skulle man inte ha så ont som jag hade, det kunde tyda på en infektion och givetvis hade de en tid. Så 11.20 steg jag över tröskeln på folktandvården. Väl där vik jag genomgå en mindre trevlig procedur då jag faktiskt hade en infektion i äckel tanden som tydligen och är orsaken till min förkylning. Först sköljde man min tand med koksalt. Detta gjordes med en hästspruta som stacks in mellan mitt tandkött och min lilla äckliga visdomstand. Sedan doppads en pytte liten gasbinda i penicillin som sedan med hjälp av en fruktansvärt vass liten metal pinna också stoppades ner mellan tand och tandkött. Det ordinerades ett bakteriedödande munsköljningsmedel och sen var det hela över på en tid som jag uppskattar till 10 minuter. Till en kostnad av 0 kronor. Eller ja jag betalat ju 45 kronor i månaden för denna försäkring. Men när jag skaffade den så räkna jag ut att betala 45 kronor i månaden blir sammanlagt summan för en rutinundersökning. Så nu har jag med andra ord tack vare detta besök tjänat på att ha försäkring.


Så  man kan säga  att jag är jävligt less på mina visdomständer de är fullkomligt överskattade och jag funderat seriöst på ta bort dem. Och det bästa av allt är att tack vare min försäkring som kommer jag komma undan väldigt billigt.


Kommentarer
Postat av: emma e

Jag har oxå en sån där försäkring, helt sjukt bra, vi måste vara smarta vi =)

2008-06-25 @ 03:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0