För jag har tagit examen!!!


Normalt sätt brukar jag inte blogga om vad jag gör. Mina bloggar skulle bli så tråkiga då. Men nu skall ni få höra något. Jag har nämligen passerat en milstolpe i mitt liv. I torsdags hände det, jag tog examen!


Morgen inleddes klockan 04:30 då jag klev upp ur min säng och börja göra mig i ordning. Klockan sex lämnade jag mitt hem för att gå till stationen för att ta tåget. På vägen dit kom jag på tre saker jag glömt. En av dem var mina små Jägermaister shotar. Det var väl en ganska världslig sak då jag senare på kvällen skulle erfara att de verkligen inte skulle behövas. Väl på tåget övade jag några gånger på min muntliga presentation av mitt examensarbete och så vips var jag framme i Göteborg. Där mötte jag Maria, Sofie, Simon, Jonas och Henke. Simon bjöd på Champagne! Gott. Sen bara det av ner till Varberg. Väl framme var det dags för en massa presentationer. Klockan halv tre kunde vi äntligen korka upp. Katrin kände sig lite stressad så hon i princip halsade två 7 nollor. Med lite mer Champage och cider var fyllan snart ett faktum. Hultén vår handledare och mentor under dessa två år delade ut en liten ros och ett kuvert med dyrbar information. Sen diskuterade jag och Bettan forever tjugoett, Barkman coachade mig för att nå framgång. Samtidigt som detta skedde konsumerades än mer alkoholhaltiga drycker. Sen var det dags att ta oss från societetsparken till restaurangen och hör och häpna då hade de hyrt de fulaste lilla mongo tåg som skulle forsla oss dit. Mycket underhållande. Under vår lilla resa stanna vi för en pisspaus. Under denna pisspaus tog majoriteten av klassen ett kort på min röv. Och jag såg Simon gör något väldigt underligt med sin snopp. En stund senare gick det lilla mongotåget sönder och vid detta tillfälle bestämde jag och herr Elmros att vi skulle bilda en humorgrupp, då vi korade oss själva till de i klassen med bäst humor.

     

Väl framme på restaurangen såg jag Simon synda, vilket jag förövrigt förevigat med en bild. Nina korade mig sedan till Klassens fullaste och jag är nog inte sämre än att jag kan hålla med. God två skulle jag noga säga att Nina själv kom.

Nu kände jag att det var dags att lugna ner sig lite så jag konsumerade en del vatten och köpte till och med en mjölk för att jämna ut alkohol halten i kroppen. Efter att dinerat så kände jag mitt fit for fight igen så jag började hälla i mig ännu mer alkohol. Och vad passar då inte bättre än att ringa en hejdlös massa fyllesamtal. Spetz var nog dock den ända som svarade. Insåg återigen att det var dags att lugna ner mig, så beställde ytterligare in en mjölk bartendern tyckte att det var ett gott initiativ så han bjöd på den. Sen var det dags att dra vidare in till centrala Varberg. Först hängde vi en stund på beer and bar för att sedan gå vidare till Oscars. Kvällen avslutades klockan ett då vi tog taxi tillbaks till Götet. Och ungefär vid halv tre somnade jag väldigt gott på Elise soffa. Där med vill jag skicka ett extra tack till Elise för denna komfortabla sovplats. Men också ett stort tack till klassen för en underbar dag.


Kommentarer
Postat av: Pottkanten

Du e typ kär i någon va?

2008-06-24 @ 14:16:33
Postat av: Katrin

Intressant tanke. Men Nej jag önskar att jag var. Varför gud varför gud är jag inte kär i någon. Vem skulle det i så fall va?

2008-06-27 @ 12:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0