Camp Susanne

När jag ligger här förkyld och kollar in reprisen av ensam mamma söker uppstår återigen irritationen som fans i höstas. Irritationsmomentet är en av mammorna närmare bestämt Susanne.
 
Min absoluta favorit mamma är Lenita det beror nog på att jag kan identifiera mig mest med henne sen väljer hon ju i slutändan rätt karl också. Sen har vi ju Veronika som egentligen är en liten flicka i en vuxen kvinnas kropp, en sann romantiker och även där kan jag finna mig själv fast dock bara en väldigt liten del. Slutligen har vi Susanne som jag anser har en sjuklig inställning till programmet. Hon väljer partner som en annan väljer bil. Penis, Check, Testosteron,Check.   
Det mest förvånansvärda är att hon verkar vilja ha stereotypen av en man och då väljer hon i slutändan Måns. Som tillsynes verkar vara så fruktansvärt bortkommen och mesig. Inte direkt något att hålla sig i när åskan går.
Metoderna för att fatta beslutet är ju ganska spektakulära. Först får de stackars pojkarna genom gå ett litet prov. Där Susanne givetvis står i centrum. Steg två är ett mindre arbetsläger där Susannes altan står i centrum. Listan kan göras hur lång som helst med aktiviteter och övningar som just precis kretsar kring Susanne.

Meningen med programmet är väl att de skall kretsa kring de ensamma mammorna då livet som ensam mamma kan te sig något häktiskt. Men Susanne är den enda av mammorna som endast pratar om vad "mannen" kan göra för henne med de andra mammorna pratar om kärlek och förhållande som ett givande och tagande.

Man får väl hoppas att Susanne egentligen har en normal inställning till ett förhållande med en man och min uppfattning är ett resultat att Tv3 vinkling. För annars kan troligtvis Måns kvala in till en av Sveriges mest hunsade män.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0