TE & FILS nya bravader

Efter en komentar från min kära vän Pursska (även kallad Lane), där hon uttrykligen skrev att hon ville höra mer om TE & FIL kommer jag att berätta ännu en san historia om denna unga herre. Tyvärr blir detta det sista inlägget då jag insåg ganska snabbt att denna gråa fyrkant inte var något för mig och inte vet något mer om TE & FILS bravader.

Nåväl jag träffade som sagt TE & FIL under min gymnasie tid och vid ett tillfälle bjöd jag hem honom till Bullen på lite partaj. Det var Jag Shennyt, Bullen och jag tror även att lilla fimpen Milton kunde varit med på ett hörn. Vi hade redan förtärt en del förfriskande drycker när den gråa lilla fyrkanten till TE & FIL ringde på dörren. Men sig hade han en liten mystisk ryggsäck som det skulle visa sig att han förvarde diverse olika sorters gotter i. Bland annat ett tetrapak golden gate som den snåle TE & FIL höll maniskt i utan att bjuda. Han till och med tog med sig dom två sista centilitrarna han inte drack upp hem.
Vi alla plcerade oss i vardagsrummet och inledningsvis tvingade vi den något bortkomne TE & FIL att ringa till Bullens ex för att få hans kompis nr då Bullen fattat intresse för denna man ( Detta skulle sedan visa sig vara ett misstag då han hade problem med svettkörtlarna) När vi väl hade fått ditt den svettige vännen och jag hade gjort diverse liknelser mellan honom om min jobbar kompis som är så vitsig att man bara vill suga av honom ( Jag va full så det är ursäktat) försvann TE & FIL mystiskt ut i kök. Med tankte den uppsluppna stämning som hör partaj till tänkte vi inte så mycket mer på det... Förens det började osa och lukta skrämmande mycket bränt från köket. Samtliga på det lilla partajet rusar ut och finner där en nervös TE & FIL  som hävdar att han minsann inte har något  att göra med den rök och lukt som sprigt sig i lägenhet trots att ha vädrade ivrigt samt att micron var helt sotig. SÄKERT....  Som sagt så var det ju partaj och kalas och när vi hade försäktat oss om att det inget brann återgick vi till att förtära våra alkohol haltiga drycker, förutom TE & FIL han dog sin lilla golden gate och sin mystiska ryggsäck och sprang hem....
I dagsljuet morgonen efter insåg vi vad som hade hänt i kök under TE & FILS välde.  Ute på gräsmattan låg en förkolnad popcorn påse. Nyfikna som vi var hämtade vi denna och undersökte den.
Följande slutsats kunde vi dra:
TE & FIL fick väl ett infall av givmildhet när han blev bjuden på partaj hemma hos Bullen och slängde med en påse micropop (den kan även vara så att detta va TE & FILS ända party trick) och för att överaska oss alla smög han ut i köket för att popa denna. Men exalterad som han troligtvis var över sin kreativa idé råkade han placera popcorn påsen på fel håll. Vilket får tragiska följder i och med att den tar eld. TE & FIL tänker inte klart utan istället för att slänga den i diskhon och spola vatten på den öppnar han fönstret och hystar ut den brinnade popcorn påsen i en vacker båge. TE & FIL ser sig besegrad och kränkt av popcorn påsen och tycker att det är pinsamt att erkänna för oss flickor och svettpärlan vad han hade gjort så i stället sprang han med svansen mellan bena hem.
Stackars TE & FIL så goda avsikter men ett sånt uselt slut.....



Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Ja, de var tur att denna kille sprang ut ur ditt liv! En karl som inte kan poppa popcorn är inget att ha. De e ett som är säkert!! =)

2008-01-16 @ 22:15:41
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Anders

Hej Katrin! Vad kul att du startat en blogg! Nu kan jag ju följa dig varje dag! Angående vår dejt i Alingsås centrum så kommer jag att utkläda mig i blommig kravatt ...resten naket...vad sägs? You aand mee........

Moaaa

2008-01-17 @ 00:05:57
Postat av: Bullen

här va den ju, haha

2008-02-04 @ 15:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0