Den nya accessoaren - Barn?

Hej

Efter många om och men har jag nu äntligen skaffat mig en blogg.
Behovet att blogga uppstod i afton när jag satt och löka i min soffa och zappade fram det nya programmet "I huvudet på Gynning med" temat Barn - Vad fan är grejen? Och det kan ju jag som 22 årig singel och student relatera till. När vart jag mig än vänder ser en lycklig jävla tvåsammet med en färsk unge i centrum? Finns det ett annan verklighet?
I programmet som jag måste säga att jag uppskatta till 100 % belystes fenomenet barn och att skaffa barn i olika synvinklar. Blanda annat lånade Gynning ett litet barn som hon sedan så käckt, pimpade genom att klä det i diverse olika klädesplagg för runt 1000:- lappen styck. Hon ville nämligen att hon och hennes låtsas son skulle matcha...
Men what the fuck när i helvete gick barn från att vara barn till hippa jävla accessoarer? Troligtvis i samband med att Victoria Beckham bytte ut veckans Prada mot Brooklyn eller någon utav hennes senare avkommor.
Bröderna Schulman hade även några härliga inlägg (två bröder jag fått nyvunnen respekt för, innan tyckte jag att de var uppblåsta Stureplans nördar och det är nog i och för sig jävligt sant men va fan det kan uppenbarligen finnas både vett och charm trots det) i all fall Calle Schulman menade på att föräldraskap inger en viss respekt och det är ju jävligt sant och att denna respekt då skulle skapa en roll för en person som skaffar barn, man blir någons mamma eller pappa. Och precis som att skaffa barn för ha en cool asseccoar så anser jag detta vara så jävla fel, för att kunna ge ett barn ett gott liv så tror jag att man måste känna att man varit någon innan män trädde in i rollen som mamma eller pappa. Och där kommer den härliga frågan om självkänsla in.....

Gällande det här med trendiga och dyra kläder till barn blev jag helt plötsligt kluven. Jag har alltid tyckt att det varit absurt även att kändisar klär sina barn med dyra kläder, jag menar dom kommer ju ändå bara att bli leriga eller nerspydda och framför allt snabbt urväxta. Då finns det väl bättre saker att lägga pengarna på - välgörenhet. Men som kändis har man väl ett rykte att leva upp till så jag antar att det kanske någonstans är förståligt varför de handlar som det gör. Och detta är troligtvis inget jag egentligen kommer att behöva oroa mig för då jag nog inte kommer att bli ekonomisk oberoende.
En sak e ju säker om jag någon gång får barn kommer jag inte lägga 700 kronor på en mössa utan snarare en wonder bra till mig själv för att rymma från verkligheten där mina taxöron till bröst kommer att regera. Det om nått är väl välgörenhet....
Och fram tills dess att jag får egna barn kommer jag i härdigt ge mig in i nya galna lekar och njuta av de underbara barn som mina nära och kära har lyckats klämma ut.....Samtidigt som jag sedan kan lämna de små liven och njuta av att jag endast behöver ansvar för mig själv och det skall jag nog snarast fira med en brakfylla. Det är min verklighet....

Kommentarer
Postat av: Jessika!!

åh äntligen!!! vad kul att du med funnit din väg till bloggträsket! jag ser fram emot många bloggar nu...

2008-01-16 @ 07:53:45
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0