Tekninkens trevliga under

Jag har mig gått och köpte en ny data och det är så himla trevligt. Den bara skiner och blänker mot mig.....Alltid. Det är skillnad från mitt gammla tröskvärk som hade pms varje dag....
Och vet ni va jag har ett sånt här mobilt bredband så i skrivande stund sitter jag inte hemma utan på Alingsås biblotek... Och då ser jag ut så här....


image23

Observera böckerna i bakgrund, får dom inte mig att framstå som lite mer interligent.
Det är nämligen så att jag är här för att plugga. Skall skriva lite på mitt examens arbete är tanken men så hittade jag den här underbara funktion...ja jag säger då det, teknikens trevliga under....Så himla festligt.

Det är ganska intressant här på bilboteket...För några minutersen kom det in en dam och fårgade om hjälp vid informations disken....(Jag antar detta för jag sitter upp på andra våning) I alla fall kom damen upp tillsammans med en biblotikare här till mig på andra våning och började leta i hyllorna som nu så trevligt omger mig. Jag som blev något nyfiken lät öronen växa ut till trattar som den äkta tjuvlysnare jag är. Damen var på jakt efter en bok med bilder på solroser i och eventuellet katter hörde inte riktigt men solrosor va det i alla fall. Biblotikarien tog fram en bok, som damen snabbt avfärdade för det va tydligen fel. I och med att hon höjde rösten en smula och blev lite sur på biblotikarien tittade jag upp en stund från min fotografering. Och till min stora förvånfning ser jag att damen som är ute efter en bok med bilder i har både blindkäpp och blindglasögon.

1 Vad skall man med en bok med bilder på solrosor och katter när man är blind?
2 Hur kunde damen se att de va fel bok?
3 Vem sätter ihop en fotobok med kombinationen solrosor och katter?

Nu sätter jag punkt och lämnar er med dessa brydderier....förhoppningsvis skall jag kunna blogga lite mer nu i framtiden då det inte tar ett halvtsekel att starta min nya data tillskillnad mot den gammla....
Kram


Ps Ser kanske precis som ni att det är dax att gå lös med pincetten över mina ögonbryn och jag ska se till att detta blit gjort inom en snar framtid ,man vill ju inte skrämma folk.

Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Får väl kommentera här med så du förstår att jag inte missade den! Tänk vad många bloggar jag skriver utan dina kära kommentarer! :-D Å nej, Alwin står inte utan stöd!! Han höll ju i sig i tvättkorgen! =)

2008-04-08 @ 17:50:57
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0