Nu e jag arg igen

Ja det är väl allmänt känt att vägverket har hamnat i blåsväder då de har hamnat i en trevlig liten muthärva.
En idiot till inspektör att sålt körkort (20 000:- st) till kuggade körkorts spekulanter.
Bara detta är ju anskrämligt. Men något som fan är värre är vägverkets åtgärder.
Inspektörn blir av med jobbet men det falska körkortsinnehavarna får behålla sina körkort.
VAD FAN ÄR DET....
Vad säger det om uppkörningen som prov? Den e med andra ord meningslös för om man kuggar och istället får en möjlighet att köpa sitt körkort så e det helt okej...Jag menar de är väl lika skyldiga som inspektörn....
Det är ett hån mot att som har klarat sig...
Det är ett ännu större hån mot de som kuggat och kämpat vidare på lagligt vis....

Det är inte det att jag betvivlar på att dessa människor inte kan köra bil, jag tror nämligen att man lär sig ganska mkt av att köra bil efter man fått sin lilla lapp.....Men detta är en princip sak, jag anser att vägverket måste visa att detta inte är OK. Jag hade tyckt att de var rimligt om dessa personer inte någonsin mer fick sätta sig i en bil igen....Minimum vore ju i alla fall att låte dem köra upp och göra teorin på nytt

Men jag måste ändå säga att det är modigt av vägverket jag menar om dessa människor nu nån gång skulle vara orsak till en olycka så anser jag att vägverket skall hållas direkt skyldiga för vem vet orsaken till olyckan kanske oxå var orsaken till att de kuggades....


Man brukar ju skoja och säga att vissa personer har fått sina körkort i conflakes paket....Nu vet vi priset på de gyller cornflakes paketen är... 20 000:- Det måste ju oxå då vara priset på mitt liv och alla andra som är ut på vägarna....

Fy fan vägverket, skäms....


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Riktigt bra skrivet!!! Visste inte att dom fick behålla kortet. Sjukt.

2008-04-11 @ 06:59:32
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: emma

jag kan inte annat än å tycka att dom borde få göra om sina körprov innan dom verkligen fick behålla dom. faktiskt. sen vill jag juh hoppas att bilskolorna ser till att dom som får göra uppköringen ändå kan vad som krävs för att klara ett prov, å då borde juh risken att en olycka sker minimeras för kugga på en skitsak kan nog vem som helst. ´men jaa jag kan oxå tänka mig att sälja körkort för 20 papp. =) bara jag blir rik =P

2008-04-12 @ 02:35:28
URL: http://wft.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0